12.11.10

nama pijat

wahh..sudah satu sem tidak meng'update' blog..tersangat la malas... setelah lama tidak menjenguk blog sendiri, akhirnya, hari ini terasa nk mengupdate..sbbnya??

haa..ni dia..bukak2 baru terbaca satu comment from my sis :

and the post date is on July ok...haha..sori along, malas nk tgk blog sendiri.. :D

punya la lama xbukak blog ni..tersangat la bz ngan design...isk2.

ok, berbalik kepada cerita td, main point dalam comment itu ialah ttg perkataan pijat yang juga merangkap sebagai nickname saya. en.osman ialah supervisor saya semasa buat latihan industri di shah alam dan dia ni berasal dari indonesia.. medan kalo xsalah. masa keje dulu, en.osman ni ada la bagitau, kalau berada di indonesia, jangan sekali-kali menyebut pijat lebih-lebih lagi untuk perempuan sbb dia kata pijat ini bermaksud urutan dan xmanis. saya pon sekadar "Ooo" tanpa berkata apa2. ye la, Malaysia kan, pijat pepijat saya tahu la..kalo sebut urut, urut je la kalo sakit ke..hmm...adakah tidak manis? haa..tgk comment my sis kat atas tu, try bukak link yang dia ckp, serius, pasal urutan. en.osman, now i know what u mean by pijat is not a good name..isk2. mmg ada sungguh.

cerita pasal nama gelaran pijat ni, saya pon xtahu la cm mana dapat nama ni..yg pasti dah dapat gelaran tu sejak form 1..wahh..lama tu. masa sekolah dulu pon ada sorang cikgu maths, Cikgu Norma ckp yang dia xsuka panggil saya pijat sebab pijat ni xde makna n dia lebih suka panggil hafizah..

jadi, lepas ni sila panggil saya hafizah ye..hahaha. nama itu jika disebut hari-hari sebenarnya menjadi doa. :) tp, boleh ke suma org nk tukar habit diorang panggil saya 'hafizah' dan bukan lagi 'pijat'?? hmmm..susah tu.

tiba2 terigt sorang kawan semasa di kmpp yang always call me fizah..miss u zatie.. :)

mode : sekarang sedang menghadapi final xzam. 3 paper dah berlalu, tinggal 1 paper je la.. sem depan adalah final sem.harap2 semunya berjalan lancar n bleh konvo..yeahhhh.

2 comments: